Firma, której zależy na własnym wizerunku nie może lekceważyć kwestii papieru firmowego. Jest on wszakże jej wizytówką, a pojedyncze jego detale zaświadczają o tym, jaka ta firma jest, i jak dba ona o to, jak jest postrzegana przez klientów i partnerów biznesowych. Newralgicznym przeznaczeniem, jakie ma papier firmowy jest na pewno korespondencja, czyli wszystkie listy i zawiadomienia, jakie wysyła przedsiębiorstwo – zobacz papier ksero kolorowy. Z tego także powodu musi on być zdolny do pomieszczenia wszystkich tych szczegółów, a dekoracyjne oraz strojne motywy mogą znajdować się tylko w wyznaczonych, wyznaczonych miejscach – mowa tutaj przede wszystkim o akapitach.

Wśród tych detalów bez jakichkolwiek zahamowań muszą się odszukać dwie rzeczy – nazwa firmy i dane kontaktowe. Dobrze, kiedy nazwa występuje w postaci loga, które sprawia, że firma jest prawidłowiej kojarzona oraz odbierana przez kontrahenta.

Ogromna wagę przy sporządzaniu projektu przyłożyć trzeba do doboru barw – muszą one być nienarzucające się i nie odrywające uwagi od treści dokumentów. Właściciele firm nie mogą zapominać o tym, jak istotny jest kontakt z kontrahentami oraz to, jaki wizerunek w ten sposób budują w ich oczach. W tej kwestii znacząca jest nie tylko jakość usług i obsługi kontrahenta, ale też różnorodnego rodzaju drobiazgi czy upominki, jakie jednakże bardzo wpływają na to, jak jednostka gospodarcza jest przez nich postrzegana.

Jednym z takich detalów jest z całą pewnością charakterystyczny tylko dla niej papier firmowy, który też w dużej mierze tworzy wizerunek firmy. Są to odpowiednie arkusze papieru, po części zadrukowane według wcześniej przygotowanego projektu. Projekt ten musi bez żadnych zahamowań składać się z dwóch detalów – loga firmy i wiadomości kontaktowych, które pozwolą konsumentom ekspresowo dotrzeć do przedsiębiorstwa.

Poza tym, szata graficzna tego projektu musi być zgodna z tym, jaką działalność korporacja prowadzi. Najprzyzwoiciej zadanie to zlecić fachowemu grafikowi, jaki nie tylko dobrze dostosuje odcienie papieru biurowego, lecz też sprawi, że będzie on czytelny i atrakcyjny dla oczu.